۱۳۹۱ مهر ۲۸, جمعه

هفته نامه "نیوزویک" دیگر به طور چاپی انتشار نمی یابد

با پایان امسال دیگر هفته نامه بسیار قدیمی و مشهور " نیوزویک" به صورت چاپی انتشار نمی یابد. مجریان ارشد این مجله گفته اند که برای صرفه جویی درهزینه چاپ این هفته نامه کاملا به شکل دیجیتال و انترنتی در می آید.




ناشران مجله مشهور نیوزویک روز پنجشنبه، 27 میزان / 18 اکتوبر اعلام کردند که در ماه جنوری سال آینده دیگر شکل چاپی این مجله منتشر نمی گردد. این مجله که برای قریب 80 سال یک منبع مهم اطلاع رسانی بود، اعلام کرده است که در سال 2013 کاملاً به طور آنلاین یا انترنتی نشر می شود.



تینا براون و بیبا شتی اعضای اجراییه نیوزویک به روزنامه "بیست" گفته اند که همه نشرات دیجیتال نیوزیک به نام "نیوزویک گلوبل" یاد خواهد شد. آن ها گفته اند که این نیوزویک انترنتی دارای یک سیستم حق الاشتراک می باشد و برای خوانندگان هم به شکل انترنتی و هم به شکل "پی. سی. تابلیت" مورد استفاده قرار گرفته می تواند. براون وشتی گفته اند که "ما نیوزویک را انتقال می دهیم؛ نه آنکه با آن وداع کنیم".



نیوزویک از آغاز سال آینده فقط به طور انترنتی منتشر می گردد. این دو عضو اجرایی نیوزویک گفته اند که تصمیم برای متوقف ساختن چاپ این مجله ناشی از "چالشهای اقتصادی چاپ و توزیع" آن می باشد. این مدیران مجله هوشدار دادند که این تغییر موجب کاهش کارمندان می گردد، اما مشخص نکردند که چه شمار از افراد بیکار می شوند.



نیوزویک از مدتها بدینسو با مشکلات مالی دست و گریبان بوده است. در سال 2010 "شرکت واشنگتن پست" آن را به تاجری به نام سندی هرمان به طور نمادین به یک دالر فروخت.



با آنکه این مجله با وبسایت خبری و تحلیلی بسیار مشهور "دیلی بیست" ادغام شد، نیوزویک در یک سال 40 میلیون دالر یا 30.5 ملیون یورو را از دست داد.



دویچه وله / رسول رحیم