۱۳۹۰ دی ۲۰, سه‌شنبه

هت تریک طلایی مسی؛ رکوردشکنی های مسی در زوریخ





سایت گل- لیونل مسی تنها 24 سال سن دارد ولی با همین سن و سال کم و جثه ریز نقشش توانسته تمام رکوردها را بشکند. ستاره ریزنقش و جوان بارسلونا دوشنبه شب توانست سومین توپ طلای متوالی اش را به دست بیاورد تا نامش را در میان بزرگانی که این جایزه معتبر را مال خود کرده اند ثبت کند.

او به جمع هت تریکی های توپ طلا پیوست. پیش از مسی، یوهان کرویف در سالهای 1971،1973 و 1974 این جایزه را مال خود کرده بود و مارکو فان باستن در سالهای 1988، 1989 و 1992 توپ طلا را به خانه برده بود.

میشل پلاتینی هم تنها برنده 3 توپ طلای متوالی در تاریخ دنیای فوتبال بود که در سالهای 1983 ، 1984 و 1985 این افتخار را کسب کرده بود و اکنون لیونل مسی توانست تا با کسب سومین توپ طلای متوالی اش نام خود را در کنار پلاتینی افسانه ای ثبت کند.

ستاره آرژآنتینی با کسب این موفقیت توانست تمامی بزرگانی را که در کارنامه ورزشی شان موفق به کسب دو توپ طلا شده بودند را پشت سربگذارد: اکنون اسطوره هایی مثل دی استفانو، کوین کیگان، رومنیگه ، بکن باوئر و رونالدو پشت سر اسطوره آرژآنتینی هستند ؛ حالا تنها 4بازیکن در تاریخ دنیای فوتبال توانسته اند 3 توپ طلا را در کارنامه ورزشی شان به دست آورند و مسی یکی از آنهاست.

مسی بعد از آنکه در فصل 6-2005 عنوان بهترین بازیکن زیر21 سال اروپا را مال خود کرد، حرکتش به سمت اهداف بزرگتر را آغاز کرد.

او اکنون جوان ترین بازیکن تاریخ دنیای فوتبال است که سه توپ طلا کسب کرده است। سه عضو دیگر باشگاه سه تایی های توپ طلا (کرویف، پلاتینی و فان باستن) اولین توپ طلایشان را در سن 24 سالگی کسب کرده بودند، سنی که مسی در آن صاحب سه توپ طلا هست، البته مسی نتوانست عنوان جوان ترین دانده توپ طلا را کسب کند؛ چرا که این عنوان دراختیار رونالدوست که با بیست ویک سال و سه ماه سن این عنوان را دراختیار دارد. بعد از او مایکل اوون بود که در سن 21 سال و 11ماهگی توپ طلا را کسب کرد و مسی با 22 سال و پنج ماه سومین دارنده جوان توپ طلاست.