۱۳۹۳ مهر ۱, سه‌شنبه

نحوه واکنش با راکتباران کنر محک کارایی حکومت جدید

 

سپتامبر 24, 2014
شماره( 193) چهارشنبه 2 میزان 1393 / 24 سپتمبر 2014
bak3
خموشی سوال بر انگیز آقای کرزی در دورۀ حکومتش در برابر هزاران راکتی که از پاکستان بر ولایت کنر میبارید وجهه و اعتبار آن حکومت را شدیداً نزد مردم لکه دار ساخت.
مردم از اینکه رییس جمهور کرزی به عنوان سر قوماندان اعلای قوای مسلح و رییس جمهور افغانستان شکایت نامه یی در زمینه به سازمان ملل نسپرد و حتا باری با جملات عاطفی از مقابله با آن حملات راکتی طفره رفت عمیقاً مأیوس و متأثر شدند و در اعتراض به لهجه آمیخته به جبن رهبران اعتراضات شان را با جمع آوری امضأها در طوماری چند متره از طریق بکتاش سیاووش نماینده مردم در ولسی جرگه یا مجلس نمایندگان به دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل سپردند.
نخستین جرقه های ارتقای اتوریته و اعتبار حکومت جدید در سطح ملی و بین المللی وابسته به واکنش و پیگیری این خواست مردم در سازمان ملل و واکنش در برابر راکتباران ها بر ولایت کنر میباشد تا دیده شود که حکومت جدید آیا این جرئت را خواهد داشت که از وجب وجب خاکش دفاع کند؟
از آغاز سال ۲۰۱۲ میلادی نظامیان پاکستانی بخش های مختلف خاک افغانستان را مورد هدف حملات موشکی قرار داده صدها خانه را ویران و ده ها هموطن ما را شهید و تعدادی را هم مجبو به ترک خانه هایشان کرده اند.
این اقدام به تجاوز از سوی نظامیان پاکستانی نقض جدی قوانین بین المللی به ویژه ضوابط و اصول منشور سازمان ملل از جمله ماده مربوط به منع استفاده از زور علیه دولت های عضو می باشد که به هیچ عنوان نمی توانداستفاده از زور و اقدام به تجاوز علیه یک کشور مستقل را توجیه کند .
سوگمندانه در برابر این اقدامات جنایتکارانه و غیر مسوولانه نظامیان پاکستانی دفتر دبیر کل سازمان٬ملل شورای امنیت و دفتر نمایندگی این سازمان در کابل خاموشی سوال بر انگیزی اختیار کرده اند که مایه تاسف مردم ما گشته است.
ما امضا کنندگان این نامه معتقدیم که اینگونه اقدامات جنایتکارانه باید با واکنش جهانی روبرو گشته و از دفتر دبیر کل سازمان ملل٬شورای امنیت و دفتر نمایندگی این سازمان در کابل خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به این ظلم آشکار و تخطی بین المللی نظامیان پاکستانی هستیم.
نوت: این نامه را هزاران شهروند افغانستان امضا کرده و به دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل سپردیم.
پاسخ یوناما یا دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل به اعتراض نامه ی مردم افغانستان در پیوند به حملات موشکی پاکستان به خاک افغانستان
نیکلاس هیسم معاون دفتر سازمان ملل در افغانستان :
«ما درک می کنیم که این مساله مهم برای افغانستان است، و تا حد توان کوشش می کنیم تا این موضوع را با مقامات ذیربط در میان گذاریم.
این را از طریق ارتباطی که داریم در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح می کنیم و در ضمن با پاکستان در این مورد صحبت خواهیم کرد.»Ÿ10646990_10152354294190028_7244753077264494396_n
مقام ارشد ملل متحد طومار اعتراض در برابر حملات راکتی به ولایت کنر را دریافت کرد
چهارشنبه ۱۲ سنبله ۱۳۹۳: نیکلاس هیسم، یک مقام ارشد هیات معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان امروز با بکتاش سیاووش، یکی از نماینده گان مجلس دیدار کرد و طوماری را که در اعتراض به حمله های راکتی به ولایت کنر امضا شده بود را دریافت کرد.
این طومار ده متری حاوی امضا صد ها تن از مردم شهر کابل که بیشتر شان را جوانان دانشجو تشکیل می دهد امروز به دفتر یوناما تسلیم داده شد.
آقای هیسم، معاون فرستاده ویژه منشی عمومی سازمان ملل متحد برای افغانستان گفت :» ما این واقعیت را درک می کنیم که جوانان افغان به تمام جنبه های زنده گی و آینده کشور شان توجه دارند.»
او افزود که سازمان ملل در افغانستان این مساله و موضوعات بسیاری را به عنوان منبع نگرانی مردم افغانستان جمعاوری کرده است که تا حد امکان به شورای امنیت و منشی عمومی در میان گذارد.
در این نشست آقای سیاوش گفت وقتی که ما مردم مان را از دست می دهیم و آنها راکت شلیک می کنند، این منصفانه نیست که به دلیل دوستی مان با پاکستان خاموشی اختیار کنیم. البته آنها برادران ما هستند اما ما می خواهیم که این مساله را از راه های قانونی حل کنیم.Ÿ
سایت اخبار یوناما

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر