۱۳۹۳ آبان ۷, چهارشنبه

طرح پیشنهادی بکتاش سیاووش نماینده مردم در ولسی جرگه برای اصلا حات در مجلس نمایندگان پیش از معرفی کابینه جدید

 

اکتبر 29, 2014
شماره( 198 ) چهارشنبه 7 عقرب 1393 / 29 اکتوبر 2014
images
دکتر اشرف غنی که با شعار مبارزه با فساد و اصلاحات وارد معرکه ی حکومتداری شده است باید به پیشنهادات ذیل پیش از معرفی کابینۀ جدید توجه جدی داشته باشد:
***
این بیشنهادات درسال سوم تقنینی در اجلاس عمومی برای آوردن اصلاحات مطرح گردیده است.
- رای گیری در مجلس باید علنی شود. دوام رای سری داوم معامله گری و (کمیشنکارییست) هر کسی مخالف رای علنیست از دید ما شریک معاملات پولیست که در پارلمان صورت میگیرد. پس از ین بنده در هیچ رای گیری سری شرکت نخواهم کرد و در هر رای گیری علنی رای خواهیم داد.
– نام آن دسته از نمایندگانی که خود یا اعضای خانواده و بستگان شان مالک کمپنی هایی هستند که این کمپنی یا شرکت ها در قرار داد با وزارت خانه ها هستند باید اعلام شود.
– به تمامی وزارت خانه ها دستور داده شود که فهرست آن دسته از نمایندگانی را که روزانه، هفته وار یا ماهانه به وزارت خانه ها مراجعه میکنند بصورت ماهوار با جزییات در اختیار هیأت اداری (ریاست دولت) قرار دهد که فلان وکیل از فلان ولایت چند بار در یک روز، هفته و ماه به وزارت خانه مراجعه کرده است و در هر بار خواست یا پیشنهادش چی بوده است؟ آیا قرار داد میخواسته؟ آیا کسی را مقرر میکرده؟ آیا برای حل مشکل مردم آمده بود؟… بعد هیأت اداری محترم این گزارش را بدون کم و کاست در اختیار رسانه ها قرار دهد.
– ساختاری که زیر عنوان وزارت دولت در امور پارلمانی موجود میباشد صرفاً به دفتر کمپاین وزرا تبدیل شده که یا نام آن از وزارت دولت در امور پارلمانی به دفتر کمپاین وزرا تغییر داده شود یا هم این وزارت لغو اعلام شود. این وزارت تنها زمانی فعالیتش احساس میشود که وزیر استیضاح شود یا مسایل دیگر ازین دست اتفاق بیافتد که به نمایندگان تماس های تلفونی گرفته محافلی ترتیب میدهد که در آن وکلا با وزرا کله به کله شده و دیدار نمایند که این اقدام صرفاً در دفاتر کمپاین معنی پیدا میکند .
– برای به وجود آمدن اصل حسابدهی و حساب گیری تمامی نماینده ها باید دارایی هایشان را ثبت کرده و با نشر آن در رسانه ها آنرا در اختیار مردم قرار دهند.Ÿ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر