۱۳۹۰ دی ۱, پنجشنبه

صدای طلایی سالها

شماره 93/چهارشنبه 30 قوس 1390/21 دسمبر 2011
در حالیکه با دو هزار رأی میتوان به درجه عالی اعتماد مردم در پارلمان رسید و با چند میلیون رأی به مقام عالی رهبری کشور تکیه زد، هر گاه در نظر سنجی در مقیاس کرة زمین هنرمندی در شمار یکی از پنجاه صدای برتر جهان شناخته شود، تصور کنید به چه مقام رفیع و منزلت بزرگ هنری رسیده است.
در نظر سنجی انترنتی که توسط رادیو امریکا ان پی آر در زمستان سال گذشته راه اندازی شد با توجه به آنکه فضای مجازی انترنت از کران تا کران این کرة خاکی وسعت دارد صدای احمد ظاهر هنرمند اصیل و بی بدیل افغانستان در میان پنجاه صدای برتر دنیا قرار گرفت و لقبThe voice of the golden yearsرا کمایی نمود. این لقب اکنون به انسانی ارتباط میگیرد که در میان ما نیست و تاج افتخار آن به نام افغانستان گذاشته میشود.
کانون های پژوهشی هنر، هنرشناسان و هنرمندان یکجا با مؤسسات دولتی و غیر دولتی باید از این فرصت طلایی استفاده نموده کالج ها، مؤسسات، پروژه ها و زمینه های وسیع تحقیق و تتبع را پیرامون ویژگی های پنجاه آواز برتر دنیا که احمد ظاهر یکی از آنهاست آغاز کنند.
جا دارد که فاکولته هنر ها، مکتب موزیک، اتحادیه هنرمندان و نهاد های مدنی دست بدست هم داده در همکاری با وزارت اطلاعات و فرهنگ رمز و اعجاز آن جوهری را که صدای احمد ظاهر بر چهار و نیم میلیارد نفوس جهان اثر گذاشته، بر ملا سازند و دریابند که احمد ظاهر با چه خنیاگری سحارانه یی آنچنان سوزنده ناله سر داده که زهره چنگش را شکست و ساکنان هر چار گوشه عالم به سوز ناکی و ارج ناکی صدایش صدقنا گفتند.
هنر دوستان باید از این گنجینه طلایی آواز چنان بنای مرصوصی بسازند که عاشقان و عارفان از چهار گوشه دنیا در فضای مرمرین آن خانه و کاشانه گیرند و زمزمه های عشق، شور و شیدایی سر دهند.Ÿ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر