۱۳۹۲ تیر ۴, سه‌شنبه

جام کنفدراسیون های سال 2013

شماره 130/ سه شنبه 4 سرطان 1392/ 25 جون 2013
به بهانه روز جهانی المپیک

جام کنفدراسیون ها به یک دوره از مسابقاتی اطلاق میگردد که هر چهار سال یکبار توسط فیفا برگزار میشود، در این جام 8 تیم قهرمان جام های مختلف دنیا به رقابت می پردازند که امسال شاهد برگزاری این جام در کشور برازیل هستیم. امسال 8 تیم ذیل به این رقابت ها حضور دارند:
برازیل به حیث کشور میزبان
اسپانیا به حیث قهرمان اروپا
جاپان به حیث قهرمان آسیا
مکسیکو به حیث قهرمان امریکای شمالی و مرکزی
اروگوئه به حیث قهرمان امریکای جنوبی
تاهیتی به حیث قهرمان اقیانوسیه
ایتالیا به حیث نایب قهرمان اروپا
نیجریه به حیث قهرمان افریقا
این رقابت ها که در دو گروه برگزار شد، در گروه ی اول کشور های: برازیل، جاپان، مکسیکو و ایتالیا و در گروه ی دوم کشور های: اسپانیا، اروگوئه، نیجریه و تاهیتی با هم در مسابقه استند که رقابت شدید میان تیم ها در جریان است. نکته جالب توجه در این جام امسال شکست تحقیر آمیز 10 بر صفر تاهیتی مقابل قهرمان جهان یعنی اسپانیا بود که تا حال در تاریخ این رقابت ها بی سابقه میباشد.

تا به حال تیم های برازیل، ایتالیا، اسپانیا و اروگوئه به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها رسیده اند که فینال این رقابت ها به روز 30 جون 2013 برگزار خواهد شد.

در حالیکه جوانان افغانستان به ورزش خیلی علاقمند استند و این گونه رقابت ها را به حیث رقابت های نمونه وی تلقی میکنند تا در رقابت از آنها تقلید کنند، حکومت بخاطر تشویق و رشد استعداد های آنان کم توجهی مینماید، که نمونه ی آن را میتوان در میدان ورزشی مقابل غازی استدیوم که بنام میدان چمن حضوری یاد میشود، به وضوح مشاهده کرد.Ÿ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر