شنبه 27 میزان 1392/ 19 اکتوبر 2013
با همه مصارف گزافی که در زمینه ی تبارز استعداد های هنر موسیقی صورت میگیرد، متأسفانه از میان این همه استعداد و صدا یک ناله یی که به دل چنگ بزند و جوهر آواز آن شاهین روح شنونده را طیران دهد به گوش نمیرسد و این از معما های دنیای هنر است که چرا هنوز آهنگ های مجلسی احمد ظاهر که به شکل غیر معیاری و اکثراً در فضای باز ضبط شده در مقایسه به کمپوز های آهنگ هایی که توسط کمپوزیتوران بزرگ جهان در کشور های پیشرفته ی دنیا به عالی ترین امکانات تخنیکی ضبط و نشر میشوند یا کلیپ هایی که با هزار عشوه و کرشمه در کشور های همسایه برای آهنگها ساخته میشود طرفداران بیشتر دارد و چرا سه دهه پس از مرگش در صدر جدول قرار دارد و شنونده ی صاحب دل از میان کسانیکه آهنگ های شان در سالون های افسانوی و با عالی ترین تکنولوژی معاصر بشری به نشر میرسد صدای احمد ظاهر را ترجیح میدهد و احمد ظاهر را الویس پریسلی افغانستان مینامد؟
با همه مصارف گزافی که در زمینه ی تبارز استعداد های هنر موسیقی صورت میگیرد، متأسفانه از میان این همه استعداد و صدا یک ناله یی که به دل چنگ بزند و جوهر آواز آن شاهین روح شنونده را طیران دهد به گوش نمیرسد و این از معما های دنیای هنر است که چرا هنوز آهنگ های مجلسی احمد ظاهر که به شکل غیر معیاری و اکثراً در فضای باز ضبط شده در مقایسه به کمپوز های آهنگ هایی که توسط کمپوزیتوران بزرگ جهان در کشور های پیشرفته ی دنیا به عالی ترین امکانات تخنیکی ضبط و نشر میشوند یا کلیپ هایی که با هزار عشوه و کرشمه در کشور های همسایه برای آهنگها ساخته میشود طرفداران بیشتر دارد و چرا سه دهه پس از مرگش در صدر جدول قرار دارد و شنونده ی صاحب دل از میان کسانیکه آهنگ های شان در سالون های افسانوی و با عالی ترین تکنولوژی معاصر بشری به نشر میرسد صدای احمد ظاهر را ترجیح میدهد و احمد ظاهر را الویس پریسلی افغانستان مینامد؟
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر