۱۳۹۴ تیر ۱۶, سه‌شنبه

یک زن و هزار سودا - 12

 

ژوئیه 7, 2015
شماره (234) چهارشنبه (17) سرطان ( 1394) / ( 8) جولای ( 2015)
twenty-twenty-walters07
نوشته: باربارا والترز
مترجم: محمود طلوعی
چاوز پس از نطق معروف خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد در سال 2006 كه در آن بوش رييس جمهور امریکا را El Diablo (شيطان) خوانده بود، شخصاً به انجام مصاحبه اي با من اظهار علاقه كرد. ظاهراً او مصاحبه مرا با فيدل كاسترو كه خود را مريد و پيرو راه او مي دانست، در تلويزيون ديده بود و به همين جهت مرا براي انجام مصاحبه با خود برگزيده بود. متاسفانه در آن تاريخ من در استراليا بودم و اي. بي. سي يكي از برنامه سازان ديگر خود را براي مصاحبه با چاوز معرفي كرد. چاوز نپذيرفت و گفت فقط با باربارا والترز مصاحبه ميكنم!
پس از بازگشت به نيويورك آمادگي خود را براي انجام اين مصاحبه به سفارت و نزوئلا اطلاع دادم . چاوز سرگرم مبارزه براي تجديد انتخاب خود به مقام رياست جمهوري ونزوئلا بود و ضمن سخنراني هاي انتخاباتي خود كلماتي از قبيل «دروغگو» و «قاتل» و « الاغ» و «بي شعور» و « نامر د» هم در مورد بوش به كار برده بود . پاسخ سفارت ونزوئلا به در خواست من مدتي به طول انجاميد و سرانجام در اوايل مارچ 2007 چاوز آمادگي خو د را براي انجام مصاحبه با من در كاراكاس پايتخت ونزوئلا اعلام داشت.
روز دهم مارچ 2007 با تهيه كننده برنامه و فيلمبردار خود عازم كاراكاس شدم و پيش از انجام مصاحبه فرصت آن را يافتم كه در اين شهر گردش كنم و با مردم آن به گفتگو بپردازم . كاراكاس شهري ديدني ولي مجموعه تضادهاست . عده قليلي از سكنه اين شهر در خانه هاي مجلل و در نعمت و رفاه زندگي ميكنند ، ولي اكثريت مردم در فقر مطلق به سر مي برند. كاراكاس شهر جرم و جنايت هم هست و ثروتمندان از ترس ربودن فرزندانشان نگهبانان مسلحي در خانه دارند و فرزندانشان را با گارد محافظ به مدرسه مي فرستند.
چاوز در آغاز مصاحبه حملات لفظي خود را به بوش از سر گرفت و با تكرار كلماتي از قبيل شيطان و شياد و الاغ در باره بوش گفت: رييس جمهور شما آدم نادان و بي شعور ي است و از آنچه در دنيا و كشورهاي همسايه اش در امریکاي لاتين مي گذرد خبري ندارد. او سپس گفت با مرد م امریکا مشكلي ندارد و براين باور است كه مردم امریکا هم مثل او فكر مي كنند. او ا ز اين هم پا فراتر گذاشت و گفت بر خلاف ادعاي رسانه هاي امریکائي مردم امریکا اورا دوست دارند و اطمينان دارد اگر روز ي نامزد مقام رياست جمهوري امریکا بشود اكثريت مردم به او رأي خواهند داد!
چاوز همچنين مدعي ميشد كه بوش چند با ر براي كشتن او تو طئه كرده ولي موفق نشده است . او رسانه هاي امریکايي را هم متهم كرد كه با نشان دادن تصاوير او در كنار صدام حسين و قذافي و فيدل كاسترو مي خواهند چهره مخوفي از او به تصوير بكشند، در حالي كه او با پاپ و رييس جمهور سابق امریکا كلينتون هم ملاقات هايي داشته است كه هرگز در رسانه هاي امریکايي نشان داده نمي شود.
ونزوئلا چهارمين كشور صادر كنند ه نفت به امریکاست. آخرين سئوال از چاوز درباره شايعه احتمال قطع صدور نفت ونزوئلا به امریکا بود. چاوز گفت چنين قصدي ندارد ، مگر اين كه امریکا قصد تجاوز به ونزوئلا را داشته باشد!Ÿ
بقيه در آينده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر